TEMELJNA NAČELA VRSTNIŠKE MEDIACIJE
Prostovoljnost in zaupnost
Sodelovanje tretje osebe – mediatorja (mediacijskega para)
Vloga vrstniških mediatorjev:
- sta nepristranska.
- ne svetujeta sprtima stranema.
- poslušata in pomagata, da
sprta učenca sama prideta do rešitve s katero bosta oba zadovoljna.
- na koncu zapišeta dogovore v mediacijsko pogodbo.
ŠOLSKI RED
IN VRSTNIŠKA MEDIACIJA
- Obstoječi šolski red in pravila se ne spreminjajo (učenec, ki krši šolska pravila prejme restutucisjki ukrep oz. vzgojni opomin – glede na pravila šolskega reda).
- Vrstniška mediacija je prostovoljna – učitelji spodbujajo učence, da rešijo konflikt s pomočjo mediacije.
- Mediacijski pari samostojno vodijo vrstniške mediacije, vendar so jim na voljo šolski mediatorji, ki presodijo kateri konflikti so sploh primerni za to obliko reševanja nesoglasij.
POTEK MEDIACIJE
1. faza:
– PREDSTAVITEV MEDIATORJEV IN MEDIANTOV
– PREDSTAVITEV MEDIACIJE
– PREDSTAVITEV PRAVIL
– PODPIS MEDIACIJSKE POGODBE
(medianta se zavežeta, da bosta upoštevala pravila)
2. faza:
– RAZISKOVANJE PROBLEMA
s poudarkom na upoštevanju mediacijskih tehnik
3. faza:
– ISKANJE REŠITVE in SPREJETJE DOGOVORA
.